ÜRÜNLER

 Telefon Santralları

 
 Alcatel
 Karel

Kablolu / Kablosuz Telefonlar

 Kablolu Telefon Makinaları
 Kablosuz Telefon Makinaları
 Uzun Mesafeli Telsiz Telefonlar
 Telefon Santralı İlave Ürünler
 Sesli Yanıt Sistemleri
 Detaylı Çağrı Kayıt Yazılımı
 DECT Kablosuz Sistemler
 Kulaklık
 Beklemede Müzik Cihazı

 Data Network Ürünleri

 WAN Ürünleri, Router, Modem
 LAN Ürünleri, Switch
 Voice Over IP
 Yapısal Kablolama

 Turkcell Kurumsal Hizmetler

 FCT Sabit GSM Terminali
 Mobil Şirket
 Ekip Mobil
 İkili Kart

 Danışmanlık Hizmetleri

 Türk Telekom Danışmanlığı
 Teknoloji Danışmanlığı

  

   

  Teknoloji Danışmanlığı    
       
 

   

Haberleşme teknolojilerindeki gelişmeler ve internet'in iş dünyasına girmesi ile birlikte, artık dünya pazarına mal ve hizmet satmak için birçok ülkede şube açmak, eleman bulundurmak, satış ve depo hizmetleri sunmak gerekmiyor. Firmalar ürün ve hizmetlerinin özelliklerini, rekabet avantajlarını ve fiyatlarını internet üzerinde açacakları sanal işyerine koyup burdan tanıtım ve satış yapabiliyorlar. Tüm bunları yapabilmek için ise kendilerinin eleman bulundurması ve yatırım yapması gerekmiyor. Artık ülkemizde de birçok firma bu tür hizmetleri kendi internet bağlantıları ve bilgisayarları ile bir hizmet olarak kullanıma açıyor. Yapılacak tek şey bu firmalar arasında kendilerine en uygun olanını seçmek ve onların istedikleri, ürün ve hizmet bilgisi, fiyat listesi, teslimat şartları, resim, grafik gibi detayları iletmek olacaktır.

Günümüzde herkes internet üzerinde bir şeyler yapmaya çalışıyor, bu durumda hangi kuruluşla işbirliği yapılacağı çok önem kazanıyor. Bilindiği gibi geçmiş bir yıl içinde birçok internet firması yanlış kurulan iş modelleri yüzünden çalışmaya başladığından kısa bir süre sonra projelerini durdurma noktasına geldiler. Bu nedenle işbirliği yapılacak firma seçiminde dikkatli olmak gerekiyor. Örneğin, firmanın yapısından, finans durumuna ve hatta iş planına (yani ne şekilde gelir elde edeceği) kadar incelemek gerekiyor. Ayrıca verilecek hizmetler içinde danışmanlık, eğitim gibi unsurlar olup olmadığı araştırılmalı, verilen hizmetleri desteklemek için sorumlu bir yardım masası ve çağrı merkezi varlığı sorgulanmalıdır. Böyle bir hizmetin pazarlama kısmı çok önemli olduğundan açılacak sanal pazaryerinin uluslararası iş yerleri ve sanal pazaryerleri ile ilişkisi seçim için en önemli kriter olmalıdır. Ayrıca sanal pazaryerinin içinde finansal işlemlerin yapılacağı finansman araçları, sevkiyat ve teslimat hizmetlerinin entegre yapılabileceği olanaklar araştırılmalıdır.

Internet üzerinden yapılacak tanıtım ve satış faaliyetleri için firma seçimi yapmaktan daha önemlisi elbette firmanın kendisi için belirlemesi ve yönetiminin benimsemesi gereken e-vizyonudur. Kısaca e-vizyon; firmanın aktivitelerini elektronik iş ortamına taşıması için oluşturacağı şirket vizyonu olacaktır. Vizyon oluştururken öncelikle hangi aktivitelerin, ne zaman, nasıl ve hangi stratejik iş ortağı ile elektronik iş ortamına taşınması gerektiği rekabet şartlarına bakılarak oluşturulmalıdır. Bu vizyonun firma bünyesinde sağlıklı bir şekilde hayata geçirilebilmesini temin etmek üzere, bir e-yönetici atanmalıdır. E-yönetici firmanın üst düzey yöneticisi olmak zorundadır, böylece firma kendisi için en uygun e-aksiyon planını oluşturup harekete geçebilir.

Dünya ticaretinin küreselleştiği günümüzde, artık e-iş ve e-ticarete geçilip geçilmeyeceği değil, ne zaman ve ne şekilde geçilmese gerektiği tartışılmalıdır. Bu alanda geç kalan firmalar ise rekabet trenini kaçıracaklardır. Ülkemiz açısından bakıldığında, henüz hiç kimse geç kalmış değildir. Ancak önümüzdeki 6 ay içinde binlerce firmanın bu konudaki çalışmaları ortaya çıkacaktır. Öyleyse bugünden itibaren iş planlarını e-iş yapısına göre revize eden ve araştırmaya başlayan için hala vakit var.